مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 شهریور 1399 ساعت 03:052020-09-07فرهنگي

هشت اثر ناملموس سیستان و بلوچستان ثبت ملی شد


معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: هشت اثر این استان در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از مهر از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، منصوره ملاالهی اظهار داشت: این آثار در نشست شورای عالی ثبت میراث معنوی که در تهران برگزار شد در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

وی گفت: این آثار شامل نحوه تهیه و پخت کشک زرد سیستان، پخت کشک بلوچی، پخت هتوک (کله جوش)، غذای کوهلی میرجاوه و نحوه تهیه آچار بلوچی این شهرستان، پخت آبگوشت مرغ محلی و نحوه ساخت مشک آب در میرجاوه و مراحل ساخت جاروی محلی سیستان است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: با این پرونده‌ها تاکنون 69 اثر از استان در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده است.

وی همچنین با اشاره به ثبت 2 هزار و 152 اثر از سیستان و بلوچستان در سامانه کشوری جام بیان کرد: آثار ثبت شده استان در این سامانه از سایت‌های تاریخی از جمله شهر سوخته، محوطه 14 بمپور، اسپیدژ و تپه طالب خان است.

ملاالهی گفت: این سامانه مربوط به ثبت اشیای فرهنگی تاریخی به دست آمده از سایت‌های باستانی است که با هدف ساماندهی تمامی اشیای تاریخی کشور راه‌اندازی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشت اثر ناملموس سیستان و بلوچستان ثبت ملی شد

هشت اثر ناملموس سیستان و بلوچستان ثبت ملی شد