مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 شهریور 1399 ساعت 11:052020-09-07پزشكي

نمکی: مرگ سالانه 100 هزار ایرانی بر اثر «فشار خون»


وزیر بهداشت با اشاره به آمارمرگ و میر سالانه در کشور، گفت: از 380 هزار مرگ که در سال اتفاق می افتد، 313 هزار مرگ به علت ابتلا به بیماری های غیرواگیر بوده و حدود 100 هزار مرگ ناشی از ابتلا به پرفشاری خون است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت فارس، سعید نمکی، وزیر بهداشت در مراسم افتتاح اجرای طرح مشوق های بیمه ای برای ارتقاء سلامت که به صورت ویدئوکنفرانس و در استان گلستان آغاز شد، اظهار داشت: مراقبت هایی در راستای توسعه کیفی نظام سلامت آغاز شد که پرونده الکترنیک سلامت و پزشکی از راه دور در آن شکل گرفت.

وی با انتقاد از افزایش بی رویه هزینه های درمانی، گفت: راهی که باید بپیماییم موضوع هزینه های مربوط به خدمات توانبخشی است که مغفول مانده و باید در آینده این خدمات تحت حمایت بیمه سلامت باشد.

وزیر بهداشت با اشاره از بهره برداری از طرح مشوق های بیمه ای برای ارتقاء سلامت که از امروز در استان گیلان آغاز شد، ابراز داشت:امروز نظام سلامت به دلیل بی توجهی به موضوع پیشگیری از بیماری ها تلنباری از هزینه ها و مشکلات ناشی از آن را تحمل می کند.

نمکی یادآور شد: البته خوشبختانه با حرکت هایی مانند طرح پیشگیری از فشار خون، اجرای طرح مشوق های بیمه ای و پرداختن به بیماری های واگیر در کنار بیماری های غیرواگیر، اقدامات خوبی صورت گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمکی: مرگ سالانه 100 هزار ایرانی بر اثر «فشار خون»

نمکی: مرگ سالانه 100 هزار ایرانی بر اثر «فشار خون»