مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 شهریور 1399 ساعت 09:302020-09-07اجتماعي

رومی نشینان طبرستان


در کنار ادامه فرآیند ویلاسازی در استان های شمالی، ساخت وساز به سبک نامانوس معماری رومیان باستان در مناطق بکر طبیعی و روستایی مازندران رواج یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، روزنامه جام جم نوشت: «چند سالی است که از روستاهای مازندران، صدای هی‌هی چوپان‌ها و عطر خوش نان تنوری و بوی دیوارهای کاهگلی باران‌خورده به مشام نمی‌رسد.

دیگر از پرچین‌های چوبی محافظ بین خانه‌ها خبری نیست؛ پرچین‌هایی که تو را به دشت و مزرعه و کوهستان متصل می‌کرد و حالا جایش دیوارهای سخت و زمخت سیمانی نشسته است تا هم حس غریبگی را بین تو و همسایگانت تکرار کند و هم سپری شود جلوی چشمانت تا نفهمی چه بر سر دشت‌ها و طبیعت سبز دیارت آمده و تا به خودت بیایی ببینی تا چشم کار می‌کند، ساختمان‌های بتنی و ویلاهای شیک و مدرن است که در دل روستا و جنگل و دشت‌های سرسبز اطراف آن جا خوش کرده و به دست‌های پینه‌بسته کشاورزان و چشم‌های نگران بوم گردان، دهن کجی می‌کند.

اینها البته زخم‌های کهنه‌ای است که از سال‌ها پیش بر پیکر مناطق شمالی کشورمان نشسته و تازگی ندارد.

این روزها زخمی جدید روح طبیعت و فرهنگ مردمان شمال را آزرده و می‌رود که آنها را بیش از پیش از خود بیگانه کند، سبک معماری و فرهنگ مردم را به قهقرا ببرد و آن هم چیزی نیست جز ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رومی نشینان طبرستان

رومی نشینان طبرستان