مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 شهریور 1399 ساعت 06:552020-09-07بين الملل

توافق نهایی صلح میان خارطوم و جنبش های مسلح دوم اکتبر به امضا می رسد


یک مسؤول سودانی اعلام کرد که توافق نهایی صلح میان خارطوم و چند جنبش شورشی در این کشور دوم اکتبر آتی (11 مهر) در جوبا به امضا خواهد رسید.

- یک مسؤول سودانی اعلام کرد که توافق نهایی صلح میان خارطوم و چند جنبش شورشی در این کشور دوم اکتبر آتی (11 مهر) در جوبا به امضا خواهد رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبرگزاری رسمی سودان (سونا) به نقل از توت قلواک، رییس تیم میانجی در مذاکرات صلح سودان و مشاور رییس جمهور سودان جنوبی در امور امنیتی اعلام کرد: امضای نهایی توافق صلح میان طرف های سودانی دوم اکتبر آتی در جوبا انجام خواهد شد.

دولت سودان و جنبش های مسلح در جوبای سودان جنوبی 31 اوت توافق صلحی را به صورت اولیه با حضور عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان و عبد الفتاح البرهان، رییس شورای حاکمیتی به امضا رساندند.

چهار جنبشی که این توافق را به صورت اولیه به امضا رساندند، عبارتند از: جنبش آزادسازی سودان، جنبش عدالت و برابری، شورای انقلابی انتقالی و جنبش مردمی آزادسازی سودان.

در توافق اولیه بر لزوم انحلال جنبش های مسلح و پیوستن تمامی شبه نظامیان به ارتش ملی که به عنوان نماینده تمامی تشکل های مردم سودان مجددا ساماندهی خواهد شد، تاکید شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق نهایی صلح میان خارطوم و جنبش های مسلح دوم اکتبر به امضا می رسد

توافق نهایی صلح میان خارطوم و جنبش های مسلح دوم اکتبر به امضا می رسد