مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 شهریور 1399 ساعت 05:552020-09-07اقتصادي

موزه چاپ و کتابت در ارومیه راه اندازی می شود


رییس اتحادیه چاپخانه داران آذربایجان غربی گفت: موزه چاپ و کتابت در ارومیه افتتاح می شود.

- محبی در گفت و گو با ایسنا افزود: اولین موزه چاپ و کتابت استان و منطقه به مساحت 700متر مربع در تالار مرکزی ارومیه در حال آماده سازی است که همزمان با افتتاح تالار مرکزی ارومیه افتتاح می شود.

وی با اشاره به جمع آوری کتب و نسخ قدیمی و همچنین نمونه ای از اولین روزنامه های چاپ شده در استان و کشور ، تصریح کرد: در حال حاضر 13ماشین چاپ قدیمی و ملزومات چاپ با اعتبار 200میلیون خریداری شده است.

محبی با تاکید بر اینکه شهرهای ارومیه و خوی جز 10 شهر اول چاپ در کشور هستند که اولین روزنامه ها و کتاب ها را چاپ کرده اند، خاطر نشان کرد: هدف از این موزه صرفا نمایش ادوات و ملزومات چاپ نیست بلکه نمایش تاریخچه و سیر تهیه و تولید یک کتاب و همچنین ایجاد تبادل فرهنگی با سایر کشورها است.

رییس اتحادیه چاپخانه داران آذربایجان غربی یاد آور شد: متاسفانه به دلیل کم کاری ها و برخی مشکلات صنعت چاپ استان جایگاه خود را از دست داده و کشور همسایه تمام بازار های چاپ استان را در دست گرفته که با تاسیس این موزه و جذب گردشگران و افراد فعال در این صنعت امیدواریم به یک ادراک فرهنگی بین کشورهای همسایه دست یابیم تا با جذب گردشگر به توسعه صتعت چاپ و نشر و اقتصاد استان رونق دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه چاپ و کتابت در ارومیه راه اندازی می شود

موزه چاپ و کتابت در ارومیه راه اندازی می شود