مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 شهریور 1399 ساعت 05:402020-09-07فرهنگي

مرمت قلعه 180 ساله «سالار محتشم» خمین آغاز شد


خبرگزاری فارس، اراک - شهرستان خمین زادگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی در 61 کیلومتری اراک قرار دارد که مهم ترین آثار تاریخی آن سنگ نگاره های تیمره، دستکندها، بیت تاریخی امام خمینی(ره)، تیمچه بازار، قلعه های تدافعی، کبوترخانه ها، قلعه سالار محتشم و 24 بقاع متبرکه است.

قلعه سالار محتشم متعلق به نوادگان محتشم است که 180 سال پیش ساخته شده و 18 سال قبل در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

  این بنای تاریخی دارای عکاس خانه اختصاصی بوده و اکنون عکس های بسیاری از آن به جای مانده که علاوه بر ارزش هنری از نظر شناخت تاریخ شهرستان خمین نیز حایز اهمیت است.

  این بنا پس از مرمت و تجهیز، در خردادماه سال 1385 به موزه مردم شناسی خمین تبدیل شد و با نصب پیکره هایی، رسومات قدیمی این شهر از جمله شب چله ، کردعلی به کوه و کوسه ناقالدی در آن به نمایش گذاشته شده است.

  قلعه سالار محتشم از ساخته های میرزا علی خان کمره ای ملقب به سالار محتشم از صاحب منصبان دوره قاجار است که در اواخر دوره قاجاریه به عنوان مامن و پناهگاه مردم هنگام هجوم دزدان و اشرار به شهر احداث شده است.

این بنا از نظر سبک معماری تلفیقی از معماری کلاسیک اروپا و معماری سنتی و ایران است که در خرداد ماه سال 1385 توسط اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تجهیز و مرمت شده و به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت قلعه 180 ساله «سالار محتشم» خمین آغاز شد

مرمت قلعه 180 ساله «سالار محتشم» خمین آغاز شد