مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 شهریور 1399 ساعت 03:402020-09-07سياسي

خسارت های قراردادی که دولت احمدی نژاد با چین امضا کرد


طرف های ایرانی غالبا آگاه نبودند که امضای تفاهم نامه با یک طرف چینی موجب حذف رقابت شده و آن شرکت باثبت تفاهم نامه درسفارت چین درتهران امکان مذاکره سایر شرکت ها با طرف ایرانی و رقابت با خود را سلب می نماید.

- این موضوع باعث شد که گاهی در طرح هایی که ازاشاره به نام آنها خودداری می شود، قراردادهایی با رقم های بیشتر از واقعی به امضا برسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ روزنامه اعتماد در شماره امروز خود نوشت: این روزها موضوع همکاری و تفاهمنامه 25 ساله با دولت چین بسیار بحث برانگیز شده و افراد و گروه های مختلف در مورد آن سخن می گویند.

گروهی قرارداد 25 ساله با چین را تضمین آینده درخشان و عده ای نیز آن را قرارداد ترکمنچای دوم می نامند و بانگاه سیاسی فارغ از تحلیل های دقیق اقتصادی به حواشی می پردازند.

بدون توجه به نگاه سیاه و سفید و فارغ از بخش های امنیتی نظامی این تفاهم نامه که از حوزه این گزارش خارج است باید در نظر داشت که دولت احمدی نژاد در اثرفشارهای ناشی از تحریم و جهت گشایش امور اقتصادی تفاهمنامه و قرارداد همکاری را با دولت چین امضا و براساس آن شرکت های چینی در دوره ای در اواخر دولت دهم حضور پررنگی در ایران داشته اند که در حوزه های مختلف از جمله صنعت پتروشیمی قراردادهایی بحث برانگیز جهت ساخت و تکمیل پروژه های صنعتی به امضا رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت های قراردادی که دولت احمدی نژاد با چین امضا کرد

خسارت های قراردادی که دولت احمدی نژاد با چین امضا کرد