مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 شهریور 1399 ساعت 17:502020-09-06بين الملل

عربستان سعودی منزل جاسوس انگلیس را بازساری می کند


مقامات سعودی منزل افسر اطلاعاتی انگلیس معروف به لورنس عربستان را که نقش مهمی در تجزیه کشورهای عربی و اشغال فلسطین توسط صهیونیست ها داشت، بازسازی می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه تلگراف انگلیس نوشت که عربستان سعودی تصمیم دارد خانه لورنس عربستان یا (لورنس عرب)، افسر جاسوس انگلیس را با هدف جذب توریست بازسازی کند.

خانه توماس ادوارد لورنس که در بین عرب ها به لورنس عرب معروف است، در بندر یَنبُع واقع در غرب عربستان و در ساحل دریای سرخ قرار دارد.

این افسر اطلاعاتی انگلیس در جریان جنگ جهانی دوم توانست با متحد کردن قبایل عرب در حجاز و شبه جزیره عربستان، عرب ها را علیه ترک های عثمانی تحریک کرد و شبه جزیره عرب را از عثمانی جدا کند.

تلاش ها و اقدامات لورنس عربستان نقش مهمی در تجزیه عثمانی و شکل گیری کشورهای عرب در شمال شبه جزیره و اشغال فلسطین به دست صهیونیست ها داشته است.

احمد المحتوت ، شهرداری ینبع گفت که مقرر است تا پایان سال میلادی جاری منزل این افسر اطلاعاتی انگلیسی برای بازدید گردشگران آن هم از کشورهای غربی آماده شود.

او با بیان اینکه مرحله نخست ترمیم و بازسازی خانه لورنس عربستان به پایان رسیده اظهار داشت که این خانه دارای ارزش تاریخی است و بسیاری از گردشگران خارجی به دنبال بازدید از خانه افسر اطلاعا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستان سعودی منزل جاسوس انگلیس را بازساری می کند

عربستان سعودی منزل جاسوس انگلیس را بازساری می کند