مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 شهریور 1399 ساعت 12:452020-09-06اجتماعي

ارائه خدمات مشاوره ژنتیکی به 3 هزار زوج خدابنده ای


رییس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده از ارائه خدمات مشاوره ژنتیکی به 3 هزار زوج خدابنده ای خبر داد.

- عصمت نصیری قیداری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه ریسک تولد فرزند معلول برای افراد دارای معلول در خانواده، نسبت فامیلی زوجین و سن بالا برای زنان، بیشتر از سایر خانواده ها است، اظهار کرد: با انجام مشاوره های پیش از ازدواج و قبل از بارداری، احتمال تولد فرزند معلول بطور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

رییس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده به نقش مشاوره های ژنتیک در بروز و کاهش معلولیت اشاره کرد و افزود: به همین منظور یک مرکز مشاوره ژنتیک در سطح شهرستان فعال است و خدمات مشاوره ای ارائه می دهد.

وی به هزینه های مشاوره و آزمایشات ژنتیک اشاره کرد و گفت: هزینه این خدمات برای جامعه هدف بهزیستی رایگان است و این در حالی است که تاکنون هزینه آزمایشات ژنتیک برای جامعه هدف نیز تا سقف 5 میلیون تومان از سوی بهزیستی پرداخت شده است.

نصیری قیداری با بیان اینکه در صورتی که در غربالگری بارداری مشخص شود ریسک بارداری بالاست، برای اطمینان از سلامت جنین تست آمنیوسنتز انجام می شود.

رییس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده درباره هزینه تست آمنیوسنتز اظهار کرد: هزینه انجام این آزمایش حدود 2 میلیون تومان است و بهزیستی این هزینه را برای ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه خدمات مشاوره ژنتیکی به 3 هزار زوج خدابنده ای

ارائه خدمات مشاوره ژنتیکی به 3 هزار زوج خدابنده ای