مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 شهریور 1399 ساعت 09:352020-09-06سياسي

«ردیف» همه موسیقی ایرانی نیست/گروه «الف» و نظرات آقای داور


2 تن از اعضای هیات داوران بخش ساز عود چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در آستانه برگزاری این رویداد از شرایط کمی و کیفی ارزیابی آثار این بخش سخن گفتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، حسین بهروزی نیا و سعید نایب محمدی دو هنرمند عضو هیأت ارزیابی و داوری بخش ساز عود جشنواره موسیقی جوانی درباره نحوه ارزیابی آثار مرحله اول چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان توضیحاتی را ارائه دادند.

حسین بهروزی نیا از داوران بخش ساز عود درباره نحوه ارزیابی آثار توضیح داد: در داوری آثار مواردی چون اسلوب نوازندگی، سونوریته، کوک، تکنیک نوازندگی، ریتم و زمان بندی، بیان موسیقایی و ظرائف اجرایی و صحت رپرتوار آیتم هایی بود که در ارزیابی مد نظر قرار گرفت.

به اعتقاد من شرکت کنندگان می بایست برخی از قطعات اجرا شده در مرحله داوری که ممکن است در مرحله نهایی نیز اجرا کنند را دوباره با استاد یا با کسی که قبلاً این قطعات را زده تمرین یا در ارتباط باشند.

این آهنگساز موسیقی درباره اهمیت جایگاه ردیف در موسیقی ایرانی عنوان کرد: ردیف رکن اساسی موسیقی ایرانی است، ولی همه آن نیست.

نوازنده علاوه بر ردیف باید چیزهای دیگری را هم بداند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ردیف» همه موسیقی ایرانی نیست/گروه «الف» و نظرات آقای داور

«ردیف» همه موسیقی ایرانی نیست/گروه «الف» و نظرات آقای داور