مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 شهریور 1399 ساعت 09:152020-09-06اقتصادي

تولید 50 درصد طلای کشور در کردستان/تولید 1500 تن کنسانتره آهن در استان


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: سال گذشته 4 هزار و 500 کیلوگرم طلا در کردستان تولید شد که بیش از 50 درصد طلای کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، محمد دره وزمی پیش از ظهر امروز در جلسه مدیریت تولیدی و صنعتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اظهار داشت: در کردستان باید در این واحدها صورت گیرد.

به گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، تامین ارز، تامین سرمایه در گردش، تامین تسهیلات مورد نیاز و تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی از وظایف ماست که انجام آن معروف و عدم انجام آن منکر است.

وی اذعان داشت: در کردستان ظرفیت ها و پتانسیل هایی برای ایجاد واحدهای جدید وجود دارد که منجر به ایجاد اشتغال، رونق اقتصاد و تولید ثروت می شود که به نسبت افزایش اینها بزه کاهش خواهد یافت.

دره وزمی اذعان کرد: حوزه معدن را یکی از ظرفیت های استان شناخته ایم که ما در کردستان برای فراوری معادن مسیری مشخص کرده ایم که از خام فروشی جلوگیری شود.

وی گفت: گونه های معدنی در استان آهن و طلاست که پارسال 4 هزار و 500 کیلوگرم طلا در کردستان تولید شده که بیش از 50 درصد طلای کشور است.

زییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: در معدن طلای زرکوه کردستان یک هزار و 200 نفر اشتغال مستقیم دارند که پارسال 50 میلیارد تومان ارزش افزود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 50 درصد طلای کشور در کردستان/تولید 1500 تن کنسانتره آهن در استان

تولید 50 درصد طلای کشور در کردستان/تولید 1500 تن کنسانتره آهن در استان