مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 شهریور 1399 ساعت 02:552020-09-05اقتصادي

رابطه دولت با صاحبان صنعت دارو قطع است/آسیب های ارز 4200 تومانی


نایب رییس هیأت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، نسبت به تبعات و آسیب های عدم هماهنگی بین صنعت دارو و تصمیم گیران حوزه دارو، - هشدار داد.

عباس کبریایی زاده، در گفتگو با خبرنگار مهر ، گفت: عدم تخصیص ارز مورد نیاز تولید دارو، با مشکلات زیادی برای صنعت و نظام سلامت کشور همراه است.

وی با عنوان این مطلب که دولت فقط برای مواد اولیه تولید دارو ارز 4200 تومانی به صنعت داروسازی کشور می دهد، افزود: مواد جانبی تولید دارو با ارز آزاد تامین می شود و این ظلم به صنعت و مردم است که چند ده برابر ارز دولتی برای واردات دارو، از کشور خارج می شود.

کبریایی زاده ادامه داد: طبیعتا وقتی بیمه ها نمی توانند داروهای وارداتی را پوشش دهند، قیمت آنها گران تر می شود.

وی با گلایه از عدم هماهنگی بین صنعت و تصمیم گیران حوزه دارو، گفت: بیش از یک سال و اندی است که شورای مشورتی دارو تشکیل نمی شود و رابطه دولت با صاحبان فرایند تولید دارو، قطع است.

نایب رییس هیأت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، با اشاره به این موضوع که شورای مشورتی دارو دارای مجوز از دولت است، افزود: این مجوز از دولت اصلاحات صادر شده بود.

کبریایی زاده با تاکید بر اینکه ما تجربه مدیریت بحران دارو را دوران جنگ داریم، تصریح کرد: دولت باید شیوه مدیریت زنجیره تامین دارو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رابطه دولت با صاحبان صنعت دارو قطع است/آسیب های ارز 4200 تومانی

رابطه دولت با صاحبان صنعت دارو قطع است/آسیب های ارز 4200 تومانی