مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 شهریور 1399 ساعت 10:402020-09-05اقتصادي

تغییر نرخ سود بانکی، گره بورس را باز می کند


یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است: کاهش نرخ سود بانکی یکی از مهمترین دلایل ورود نقدینگی به بورس و پررنگ شدن نقش بازار سرمایه در اقتصاد کشور محسوب می شود که با انجام آن، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک به نقل از ایرنا، بورس، هفته دوم شهریور ماه را برخلاف تصور فعالان بازار که گمان می‌کردند به دلیل حمایت حقوقی‌ها معاملات آن صعودی خواهد ماند کار خود را با فشار فروش آغاز کرد که تا پایان معاملات روز چهارشنبه در همین مسیر باقی ماند و با افت پنج درصدی به معاملات خود پایان داد.

وجود عرضه و صف‌های فروش سنگین در برخی از صنایع، نگرانی سهامداران حاضر در بازار را چند برابر کرد و به وضوح شاهد سلطه ترس در بازار و فروش‌های هیجانی این بازار بودیم.

با وجود نوسان‌های سنگینی که بورس در چند هفته گذشته تجربه کرده بود، بازارهای موازی مانند طلا، ارز و سکه بعد از مدت‌ها گوی سبقت را به لحاظ کسب بازدهی از این بازار ربوده‌اند و شاهد رشد نرخ دلار، طلا و سکه در بازار هستیم.

پا برجا بودن متغیرهای تاثیرگذار بر روند معاملات بورس مانند نرخ دلار و نیز نرخ ارز در سامانه نیما می‌توانند پایانی بر سرخی شاخص بورس باشند اما در این میان وجود رفتارهای هیجانی از سوی سهامداران که ترس از دست دادن سرمایه‌های خود را دارند اجازه بازگشت معاملات بورس به مدار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر نرخ سود بانکی، گره بورس را باز می کند

تغییر نرخ سود بانکی، گره بورس را باز می کند