مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 شهریور 1399 ساعت 10:402020-09-05سياسي

آغاز مرمت گنبد امامزاده عبدالقهار روستای ورده


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت: آغاز مرمت و بازسازی گنبد امامزاده عبدالقهار مربوط به دوره ایلخانی  با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در دستور کار قرار گرفت.

- ایسنا/البرز مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت: آغاز مرمت و بازسازی گنبد امامزاده عبدالقهار مربوط به دوره ایلخانی  با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در دستور کار قرار گرفت.

فریدون محمدی روز شنبه 15 شهریور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به پیشنهاد و مشارکت یکی از خیرین ساکن در روستای ورده، برنامه ریزی ها و اقدامات لازم برای اجرایی شدن مرمت و بازسازی گنبد امامزاده عبدالقهار که یکی از آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی دوره ایلخانی واقع در روستای ورده از توابع شهرستان ساوجبلاغ است، از سوی این اداره کل، انجام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدی خاطرنشان کرد: رعایت ضوابط اجرایی و نظارت کارشناسان این اداره کل از جمله موارد مهمی است که باید از سوی تمامی دستگاه ها، نهادها و سمن های مردمی در امر مرمت و بازسازی ابنیه ها و آثار تاریخی در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: یکی از نکات مورد توجه این است که، وجود حمام تاریخی به جا مانده از دوره قاجاریه و همچنین خانه های قدیمی (با ساختار گلِی) درحاشیه امامزاده می تواند یک ظرفیت بز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرمت گنبد امامزاده عبدالقهار روستای ورده

آغاز مرمت گنبد امامزاده عبدالقهار روستای ورده