مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 شهریور 1399 ساعت 10:052020-09-05سياسي

توهین عباس عبدی به اعتقادات مردم؛ توسل برای شفای مریض معمولا بی نتیجه می ماند!


عباس عبدی، فعال رسانه ای اصلاح طلب در یادداشتی نوشته است: دینی که برای شفای بیمار و بینا کردن چشم نابینا به کار آید در مقابله با اپیدمی جهان امروز ناکارآمد خواهد بود و شکست می خورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، عباس عبدی در روزنامه اعتماد یادداشتی با عنوان دینداری و می دانند و همه اینها نشان گر آن است که مساله شفادهی و دارالشفا بودن این مناسک در چارچوب دیگری قابل تبلیغ بوده و در اپیدمی جهانی قابلیت کاربرد ندارد.

به علاوه مقایسه میان کشورها به خوبی نشان می دهد که راه مقابله با این بیماری وابسته به دانش و امکانات پزشکی هر کشوری و نیز رعایت دستورات بهداشتی از سوی مردم آن کشور و سیاست های دولت های آنها است و متغیر دیگر چون دینداری نمی تواند آن را چندان توضیح دهد، مگر اینکه ابتلای بیشتر را تبیین کند.

حال ممکن است سوال شود پس چرا در سال های 1981 تا 2007 در جهان و بیش از آن دوران در ایران شاهد رشد گرایش به ارزش های دینی بودیم؟ پاسخ این است که آن دینی که مردم را مجذوب خود می کرد، شفادهنده بیمار نبود که برای این هدف؛ بیماران به پزشک و بیمارستان مراجعه می کردند، به همین دلیل میانگین سن و سلامت کشورهای بی دین یا کم اعتقاد بسیار بالاتر از کشورهای دیندار اعم از مسلمان یا مسیحی بود و هست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توهین عباس عبدی به اعتقادات مردم؛ توسل برای شفای مریض معمولا بی نتیجه می ماند!

توهین عباس عبدی به اعتقادات مردم؛ توسل برای شفای مریض معمولا بی نتیجه می ماند!