مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 شهریور 1399 ساعت 09:402020-09-05اجتماعي

راه اندازی مدرنترین مرکز نگهداری مارهای سمی در کرج


رییس بخش جانوران سمی و تولید پادزهر موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت که به زودی مرکز پایلوت تکثیر و نگهداری مارهای سمی در شرایط اسارت به عنوان یکی از مدرنترین این مراکز در سطح دنیا در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی بطور رسمی راه اندازی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از روابط عمومی موسسه رازی، دکتر ناصر محمدپور افزود: کمک به محیط زیست و اکوسیستم و جلوگیری از صدمه به جانوران زهری یکی از مهمترین دغدغه های این مجموعه به شمار می رود.

وی اظهار داشت: برنامه های مختلفی در این زمینه توسط موسسه اجرایی شد که از جمله این موارد، سم گیری در محل و رهاسازی جانوران سمی در محیط زندگی شان بود که از 10 سال گذشته این برنامه در حال اجراست.

پس از بررسی ها مشخص شد این برنامه بسیار موثر بوده و سال های بعد نمونه های زهرگیری شده رویت و حتی مجددا از آن ها زهرگیری انجام گردید.

وی از امکان سنجی برای تکثیر و نگهداری جانوران زهری به ویژه مارها در شرایط اسارت به عنوان دیگر اقدام این موسسه در راستای کمک به محیط زیست یاد کرد و افزود: با توجه به اینکه اطلاعات بسیار کمی در مورد رفتارشناسی و فیزیولوژی این جانوران وجود داشت نیاز بر این بود که مرکز پایلوتی ایجاد شود تا به صورت مداوم و لحظه ای این جانوران را از نظر تغذیه، خواب، تکثیر و سایر عوامل رصد کرده و مست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی مدرنترین مرکز نگهداری مارهای سمی در کرج

راه اندازی مدرنترین مرکز نگهداری مارهای سمی در کرج