مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 شهریور 1399 ساعت 09:002020-09-05فرهنگي

تنها کاری که برای موسیقی نواحی انجام شد، ساختن قطعه هنرمندان بود


یک پژوهشگر موسیقی آیینی و نواحی ایران معتقد است وضعیت حال و آینده موسیقی مقامی خراسان بسیار نامطلوب است و تنها کاری که برای موسیقی مقامی انجام شده ایجاد قطعه هنرمندان است.

- ایسنا/خراسان رضوی یک پژوهشگر موسیقی آیینی و نواحی ایران معتقد است وضعیت حال و آینده موسیقی مقامی خراسان بسیار نامطلوب است و تنها کاری که برای موسیقی مقامی انجام شده ایجاد قطعه هنرمندان است.

هوشنگ جاوید در گفت وگو با ایسنا درباره چگونگی وضعیت حال و آینده موسیقی مقامی خراسان، عنوان کرد: وضعیت را خیلی بد می دانم، برای اینکه نه حمایتی است و نه کاری انجام شد؛ تنها کاری که برای هنرمندان موسیقی نواحی انجام شد این بود که یک مکانی مشخص کردند برای دفن هنرمندان پس از مرگ آن ها به اسم قطعه هنرمندان و این شاخص ترین کار برای هنرمندان موسیقی نواحی بوده است.

وی تأکید کرد: زمانی که ما پژوهشگران فریاد می زدیم که باید حتماً مکتبی پدید بیاید و به مکتب موسیقی هر منطقه احترام گذاشت و این مکاتب را در بین جوان ها رواج داد عده ای نخواستند در این زمینه سرمایه گذاری کنند و زمانی که می توانستند کاری انجام دهند اهمال کردند و با همه شعارهایی که می دادند اصلاح طلب و اصولگرا هر یک به شکلی با این زمینه برخورد کردند که متأسفانه تا امروز نتیجه اش این شده که موسیقی در همه جای ایران رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها کاری که برای موسیقی نواحی انجام شد، ساختن قطعه هنرمندان بود

تنها کاری که برای موسیقی نواحی انجام شد، ساختن قطعه هنرمندان بود