مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 شهریور 1399 ساعت 08:202020-09-05اجتماعي

راه اندازی خانه آفرینش صنایع دستی در خاستگاه شالبافی کشور


سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از راه اندازی خانه آفرینش صنایع دستی در روستای هوتک کرمان خبر داد.

- ایسنا/کرمان سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از راه اندازی خانه آفرینش صنایع دستی در روستای هوتک کرمان خبر داد.

کاظم حسین زاده با اشاره به اینکه اولین مرکز آفرینش صنایع دستی در روستای هوتک راه اندازی شده است، افزود: در این مرکز رشته های شالبافی، پته دوزی و گلیم بافی آموزش داده می شود.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان افزود: روستای هوتک خاستگاه شالبافی کشور است و چند سال گذشته معاونت صنایع دستی و پیشکسوتان این رشته هنری برای حفظ و احیا آن اقدامات موثری انجام داده اند.

حسین زاده با بیان اینکه هنرمندان زیادی در این روستا به شالبافی مشغول هستند، تصریح کرد: با راه اندازی این مرکز بر تعداد هنرمندان این رشته هنری و دیگر رشته های بومی استان افزوده می شود.

این مقام مسئول در ادامه از راه اندازی مرکز آفرینش بیدکردوییه شهرستان بافت نیز خبر داد و افزود: در این مرکز علاقمندان می توانند آموزش گلیم چهل ماشوله را فرا گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی خانه آفرینش صنایع دستی در خاستگاه شالبافی کشور

راه اندازی خانه آفرینش صنایع دستی در خاستگاه شالبافی کشور