مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 شهریور 1399 ساعت 07:502020-09-05اقتصادي

اعمال ممنوعیت 2 هزار و 400 تعرفه وارداتی در سال 99


رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: واردات 84 درصد اقلام شامل مواد اولیه، واسطه ای و سرمایه ای برای تولید و ادامه فعالیت واحدها، ضروری هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از میزان، طبق اعلام سازمان توسعه تجارت، حمید زادبوم با اشاره به اعمال محدودیت در ثبت سفارش برخی اقلام کالایی دارای مشابه داخلی اظهار کرد: سال گذشته یک هزار و 600 کالا با کد هشت رقمی اچ.

اس ممنوعیت واردات داشتند که این رقم در امسال به 2 هزار و 400 کالا رسیده است که از سویی به دلیل نبود ارز قابل تخصیص به این اقلام ورود آن‌ها با محدودیت مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه واردات بی رویه کالایی وجود نداشته است؛ تصریح کرد: 84 درصد اقلام وارداتی مواد اولیه، واسطه‌ای و سرمایه‌ای بوده اند و بیش از 14 درصد نیز شامل کالا‌هایی مصرفی شدند که برنج و موبایل به عنوان کالا‌های ضروری برای کشور از جمله آن‌ها محسوب می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به واردات 11 میلیارد دلاری در چهارماهه نخست امسال اضافه کرد: تلاش داریم با رصد هفتگی کالا‌های وارداتی ثبت سفارش کالا‌هایی که مشابه داخلی آن‌ها وجود دارد را کاهش دهیم و به تدریج در آینده‌ای نزدیک به طور کلی واردات این محصولات را در جهت رونق تولید داخل ممنوع اعلام کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعمال ممنوعیت 2 هزار و 400 تعرفه وارداتی در سال 99

اعمال ممنوعیت 2 هزار و 400 تعرفه وارداتی در سال 99