مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 شهریور 1399 ساعت 06:252020-09-05اجتماعي

این شهرها جانمان را تهدید می کنند


مسئولیت به خطر افتادن جان مردم در اثر سهل انگاری مهندسان ناظری که می بایست در صفر تا صد اجرای یک سازه حضور فعال داشته باشند و در این زمینه کوتاهی می کنند، - مستقیما متوجه آنهاست تاب آوری شهرها مسئله ساده ای نیست، چراکه مستقیما با جان انسان ها ارتباط پیدا می کند و مرگ و معلولیت بسیاری از هموطنان مان در حوادث طبیعی همچون زلزله کرمانشاه تاییدی بر این مدعاست که خطر ساختمان ها و شهرهای ناایمن برای انسان ها کمتر از خطر سیل و زلزله نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از وظایف شهرداری‌ها در شهرهای بزرگ و کوچک و در تمامی کشور، طبق بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها رفع خطر از بناهای فرسوده و دیوارهای شکسته و به طور کل رفع خطراتی است که جان عابرین و شهروندان را به مخاطره می‌اندازد.

تشخیص خطر و احتمال ریزش دیوار در بافت‌های فرسوده با هماهنگی میراث فرهنگی و حضور کارشناسان این بخش انجام می‌شود و اعمال نکات ایمنی جهت جلوگیری از هرگونه آسیب به آثار و ساختمان‌های دارای ارزش تاریخی و ثبت شده با نظر آنها باید انجام پذیرد.

همه شهرهایی که دارای قدمت بالای تاریخی هستند، دارای دو بافت یا حتی سه بافت شهری شامل بافت تاریخی، بافت فرسوده و بافت نوساز شهری هستند که البته بافت حاشیه را نیز می‌توان به این موارد اضافه کرد و این موضوع در نقشه‌ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این شهرها جانمان را تهدید می کنند

این شهرها جانمان را تهدید می کنند