مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 شهریور 1399 ساعت 05:102020-09-05پزشكي

روشی نوین برای تشخیص تومور منتشر و عمقی معده


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی روش نمونه گیری اندوسونوگرافی را روشی نوین برای تشخیص تومور منتشر و عمقی معده عنوان کرد.

- عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی روش نمونه گیری اندوسونوگرافی را روشی نوین برای تشخیص تومور منتشر و عمقی معده عنوان کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سید رضا فاطمی فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد بزرگسالان با بیان اینکه تومور معده از نوع منتشر و عمقی جدار معده با روش های معمول تشخیص داده نمی شود، اظهار کرد: اندوسونوگرافی روش تشخیصی نوینی در دنیاست که در کشور ما نیز به تازگی متداول شده است.

به گفته این استاد دانشگاه تومور معده یکی از شایع ترین تومورهای دستگاه گوارش در جهان به شمار می رود که در اکثر موارد منجر به مرگ هم می شود.

این متخصص درباره علائم این نوع تومور گفت: معمولا علائم تومور معده در مراحل اولیه مختصر و خفیف است و به صورت درد مختصر و احساس سوءهاضمه حس می شود که متاسفانه این علائم در فرد بی اهمیت تلقی شده و باعث پیشرفت بیماری می شود.

فاطمی ادامه داد: در مراحل پیشرفته تر، علائم این تومور درد عمیق با انتشار به پشت، بی اشتهایی، کاهش وزن و احساس گیر کردن و پری در معده است که با پیشرفت بیماری و متاستاز به کبد و جدار شکم ایجاد زردی و آسیت و اصطلاحا آب آوردن شکم دیده می شود که متاسفانه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روشی نوین برای تشخیص تومور منتشر و عمقی معده

روشی نوین برای تشخیص تومور منتشر و عمقی معده