مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 شهریور 1399 ساعت 04:252020-09-05اقتصادي

شوک کشاورزان گلستانی از افزایش 5 برابری قیمت کود شیمیایی


در آستانه سال زراعی جدید، به جای آن‎که خبرهایی مبنی بر تأمین نهاده‎ها و آسوده خاطری کشاورزان از این بابت منتشر شود افزایش ناگهانی و پنج برابری قیمت کود کشاورزی شوک بزرگی را به کشاورزان گلستانی وارد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، تأمین نهاده‎های کشاورزی در زمان مورد نیاز و البته قیمت گذاری مناسب این نهاده‎ها از جمله اقدامات حداقلی دولت‎ها برای پایداری تولید و امنیت غذایی در جوامع مختلف محسوب می‎شود، با این وجود کشاورزان در کشور ما همچنان از زمان کاشت محصول تا برداشت و فروش آن با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‎کنند حال این مشکلات در استانی همچون گلستان که اقتصاد نخست آن را کشاورزی تشکیل می‎دهد بیشتر احساس می‎شود.

مدتی است کشاورزان با مشکل کمبود و افزایش  قیمت کود در بازار آزاد دست به گریبان هستند حالا چند روزی می‎شود با نزدیک شدن به فصل زراعی جدید قیمت کود کشاورزی به ناگهان پنج برابر افزایش یافت، امری که به بخش کشاورزی و کشاورزان استان شوک بزرگی را وارد کرد و اکنون در آستانه فصل زراعی کشاورزان با این حجم از افزایش هزینه‎ها برای کشت محصولات سر درگم هستند.

* دلسردی کشاورزان از شرایط تولید در بخش کشاورزی/ افزایش قیمت کود با قیمت محصولات کشاورزی تناسب ندارد افزایش چند برابری قیمت کود، نهاده‎ای که جزو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شوک کشاورزان گلستانی از افزایش 5 برابری قیمت کود شیمیایی

شوک کشاورزان گلستانی از افزایش 5 برابری قیمت کود شیمیایی