مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 شهریور 1399 ساعت 03:552020-09-05اقتصادي

رفع موانع تولید کلزا راهی برای خودکفایی در تولید روغن


کلزا یکی از دانه های روغنی بسیارمهم بوده که  کاشت این محصول  استراتژیک کم آب بر و به صرفه می تواند نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی و تضمین امنیت غذایی شهروندان داشته باشد.

- ایسنا/همدان کلزا یکی از دانه های روغنی بسیارمهم بوده که  کاشت این محصول  استراتژیک کم آب بر و به صرفه می تواند نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی و تضمین امنیت غذایی شهروندان داشته باشد.

کشت گیاه کلزا با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی ایران و مشکل کمبود آب، یکی از اقتصادی ترین گزینه های کشت بوده که علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب و ایجاد درآمد بالا برای کشاورزان، موجب کاهش واردات روغن نیز خواهد بود.

تحقق اقتصاد مقاومتی با کشت کلزا مدیرعامل تعاونی ذرت کاران اســدآباد با تأکید براینکه برای تحقق اقتصــاد مقاومتی و خودکفایی در تولید روغن کشــت کلزا ضرورتی اجتناب ناپذیر است، گفت: وابستگی بیش از 78 درصدی به خارج از کشــور در تأمین دانه های روغنی اهمیت کشت این دانه ها را در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی نمایان می کند و تأکید رهبر معظم انقلاب بر توسعه کشت دانه های روغنی نیز برای خودکفایــی در تولید روغن نشــان از ضرورت حرکت سریع در این عرصه دارد.

هوشنگ احمدی‎پور در گفت و گو با ایسنا، افزود: ســالانه حدود چهار میلیارد دلار ارز کشــور صــرف واردات روغــن خــام، کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع موانع تولید کلزا راهی برای خودکفایی در تولید روغن

رفع موانع تولید کلزا راهی برای خودکفایی در تولید روغن