مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 شهریور 1399 ساعت 17:202020-09-02اقتصادي

کاهش برداشت از جایگاه های آب شیرین در شهر بجستان


در نتیجه افزایش کیفیت آب شهر بجستان، برداشت از جایگاه های آب شیرین در این شهر به یک چهارم کاهش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی، محمدرضا اکبرنیا با استناد به روند نزولی شارژ کارت برداشت آب در بجستان اظهار کرد:6 هزار مشترک در بجستان به دلیل کاهش کیفیت آب از جایگاه های برداشت آب شیرین برای شرب استفاده می کنند که با اقدامات انجام شده از جمله خرید آب دو قنات درزآب و بستان و احیای دو حلقه چاه، کیفیت آب شبکه شهر افزایش و برداشت آب از 18 جایگاه موجود در سطح شهر کاهش یافت.

اکبرنیا افزود: کیفیت پایین و رسوب آب باعث خسارت به تاسیسات امور و شیرآلات مشترکان می شود که با کیفی سازی آب این روند نیز متوقف شد.

وی از فرسودگی شبکه توزیع آب به عنوان چالش اصلی  شهر یونسی با هزارو700 مشترک نام برد و خاطر نشان کرد: در این شهر هم یک حلقه چاه که در سال 97حفر شده بود پس از برق رسانی و تجهیز با توان 15 لیتر برثانیه وارد مداربهره برداری شد.

مدیر امور آب و فاضلاب بجستان ارائه خدمات به 59روستای شهرستان را یاد آور شد و گفت: از این تعداد 31روستا بالای 20خانوار تحت پوشش قرار دارند و مابقی که کم جمعیت بوده و در حد آبادی هستند با تانکر آبرسانی می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش برداشت از جایگاه های آب شیرین در شهر بجستان

کاهش برداشت از جایگاه های آب شیرین در شهر بجستان