مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 شهریور 1399 ساعت 16:202020-09-02سياسي

برگزاری سوگواره آیین جوش زنی ایران در هرمزآباد رفسنجان


دبیر سوگواره آیین جوش زنی ایران (هرمزآباد رفسنجان ) گفت: به مناسبت ششمین سال ثبت ملی آیین جوش زنی ایران هرمزآباد رفسنجان سوگواره ای در دو بخش نوحه جوش و طراحی محرم برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رفسنجان، ابراهیم رضوی مقدم عصر امروز در نشست خبری سوگواره آیین جوش زنی ایران هرمزآباد اظهار داشت: مباحث تاریخی و اسناد زیادی وجود دارد که فلسفه قیام عاشورا را تبیین می کند و آگاهی مردم نسبت به این موضوع می تواند شبهاتی که گاهی به وجود می آید را برطرف کند.

دبیر آیین جوش زنی ایران با بیان اینکه هرکسی باید به اندازه توان خود برای ماندگاری قیام عاشورا تلاش کند، ادامه داد: مراسم های مختلفی از زمان های دور برای عزاداری سید و سالار شهیدان وجود داشته و نسل و به نسل گشته که زنده نگهداشتن این آیین ها به نوبه خود نوعی زنده نگه داشتن قیام امام حسین (ع) است.

وی با اشاره به ثبت ملی آیین جوش زنی ایران در روستای هرمزآباد تصریح کرد: جوش زنی در دوران صفویه در یکی از مساجد قدیمی روستا انجام می شد و نظیر آن در جاهای دیگری در کشور هم به صورت متفاوت وجود دارد اما سال 94 در هرمزآباد  با حضور مسئولانی از کشور، استان و شهرستان با شماره 544 در میراث ملموس کشور به ثبت ملی رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری سوگواره آیین جوش زنی ایران در هرمزآباد رفسنجان

برگزاری سوگواره آیین جوش زنی ایران در هرمزآباد رفسنجان