مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 شهریور 1399 ساعت 13:352020-09-02سياسي

مجوزهای صادره از وزارت فرهنگ مصداق صوت و تصویر فراگیر نیست


پس از ارائه طرح از سوی گروهی از نمایندگان مجلس برای محول گرفتن بخشی از اختیارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صداوسیما متکی بر یکی از تاکیدات رهبر انقلاب که مصادیق آن مشخص نشده، - وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه به مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مصادیق دستور معظم له مشخص شده و سیاست گذاری و تعیین حدود در این حوزه از سوی رهبری به شورای عالی فضای مجازی سپرده شده، جزییات جدیدی از پشت پرده ماجرا را بیان کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک»؛ پس از آنکه مقامات ارشد کشور از جمله رهبر انقلاب و رییس قوه قضاییه تاکید کردند، متکی به نظریه شورای نگهبان بر نظریه تفسیری مورخ 1379/7/10 شورای نگهبان ذیل اصول 44 و 175 قانون اساسی، تاکید کردند که «صوت و تصویر فراگیر» در قلمرو مدیریت سازمان صداوسیما تعریف می‌شود و ناظر و قانون گذار آن این سازمان است، بحث درباره تعریف «صوت و تصویر فراگیر» شدت گرفت.

در این میان رییس قوه قضاییه در بخشنامه‌ای به تاریخ 28 دی 1398 اعلام کرد هرگونه فعالیت در زمینه «صوت و تصویر فراگیر» صرفاً در صورت اخذ مجوز از صداوسیما مجاز است.

بخشنامه‌ای که متکی نظریه تفسیری مورخ 1379/7/10 شورای نگهبان ذیل اصول 44 و 175 قانون اساسی و ابلاغیه مقام معظم رهبری مدظله العالی مورخ 1394/6/22 خطاب به رییس جمهور بود و حسن روحانی نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجوزهای صادره از وزارت فرهنگ مصداق صوت و تصویر فراگیر نیست

مجوزهای صادره از وزارت فرهنگ مصداق صوت و تصویر فراگیر نیست