مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 شهریور 1399 ساعت 11:352020-09-02فرهنگي

پخش «چشمانی که دید» در سالروز درگذشت پروفسور حسابی


فیلم مستند پرتره 60 دقیقه ای «چشمانی که دید» با موضوع زندگی دکتر محمود حسابی چهارشنبه 12 شهریور از شبکه مستند پخش می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، چشمانی که دید به تهیه کنندگی و کارگردانی میلاد محمدی کاری از شبکه مستند سیماست و  به زندگی خانوادگی و علمی پروفسور دکتر محمود حسابی پدر علم فیزیک ایران از زبان فرزند و شاگردانش می پردازد.

محمدی درباره این مستند گفت: حسابی از چهره های شناخته شده کشور است که دیدگاه های متناقضی درباره او وجود دارد، عده ای درباره او اغراق و داستان سرایی می کنند و عده ای هم منکر آن شخصیت علمی هستند.

ما پژوهش خود را بر این مبنا شروع کردیم و از راه مصاحبه به منابع موجود، آشنایان، نزدیکان، خانواده و بنیاد حسابی رجوع کردیم و جلسات زیادی داشتیم.

وی افزود: برای ساخت این مستند آرشیوهای تصویری دقیق از دکتر حسابی به دستمان رسید و عکس های خوبی از او داشتیم و این یکی از نکات مثبت کار است؛ در این مستند بخش های مربوط به دوره کودکی و نوجوانی دکتر حسابی هم انیمیشن و نقاشی تصویری شده و به طور طبیعی درمورد بخش هایی که مربوط به جوانی دکتر بود، منابع تصویری و آرشیوی بیشتر است.

محمدی گفت: در چشمانی که دید سعی کردیم به مسائلی بپردازیم که برای آن سند ارائه می شود و تا حدودی توانستیم دودیدگاه متنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پخش «چشمانی که دید» در سالروز درگذشت پروفسور حسابی

پخش «چشمانی که دید» در سالروز درگذشت پروفسور حسابی