مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 شهریور 1399 ساعت 09:452020-09-02بين الملل

رهبران مصر، سودان جنوبی و سودان نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شدند


رییس پارلمان های شمال آفریقا رییس جمهوری مصر، رییس جمهوری سودان جنوبی و رییس شورای حاکمیتی سودان را برای دریافت جایزه صلح نوبل کاندیدا کرد.

- رییس پارلمان های شمال آفریقا رییس جمهوری مصر، رییس جمهوری سودان جنوبی و رییس شورای حاکمیتی سودان را برای دریافت جایزه صلح نوبل کاندیدا کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، مصطفی الجندی، رییس پارلمان های شمال آفریقا و مشاور سیاسی رییس پارلمان آفریقایی با صدور بیانیه ای از توافق صلح امضا شده در جوبا بین دولت سودان و جنبش های مسلح در دارفور، کردفان جنوبی و نیل آبی استقبال کرد.

وی در ادامه افزود، این توافق صلح، توافقی تاریخی است و به مثابه مرحله جدید و گامی مهم به سمت تحقق امنیت و صلح و خاتمه بخشیدن به 17 سال جنگ داخلی در سودان است.

وی همچنین تصریح کرد، پارلمان های شمال آفریقا، عبدالفتاح السیسی، رییس جمهوری مصر، سالوا کر، رییس جمهور سودان جنوبی و عبدالفتاح البرهان، رییس شورای حاکمیتی سودان را برای دریافت جایزه صلح نوبل به خاطر تلاش های فراوان آنها برای برقراری صلح در داخل سودان نامزد کرده اند.

الجندی تاکید کرد، پارلمان های شمال آفریقا و پارلمان آفریقایی با تمامی کشورهایش بی وقفه از راهکارهای مسالمت آمیز برای تمامی مشکلات و بحران های داخل کشورهای این قاره ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهبران مصر، سودان جنوبی و سودان نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شدند

رهبران مصر، سودان جنوبی و سودان نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شدند