مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 شهریور 1399 ساعت 07:002020-09-02اجتماعي

ایجاد پناهگاه حیات وحش برای جلوگیری از انقراض میش مرغ ها در بوکان


مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در راستای حفاظت و صیانت از گونه در خطر انقراض میش مرغ ، 20 هکتار از زمین های کشاورزی واقع شده در زیستگاه این پرنده در روستای حمامیان این شهرستان خریداری شد.

- مهران نظری در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: در راستای حفاظت و صیانت از گونه در خطر انقراض میش مرغ ، 20 هکتار از زمین هایی کشاورزی واقع شده در زیستگاه این پرنده در روستای حمامیان این شهرستان خریداری شد.

وی افزود: این پرنده در سال های گذشته به دلیل محدود شدن زیستگاه های طبیعی، شکار بی رویه و اختلال در مناطق زیست و تخم گذاری آن در معرض خطر انقراض بوده و در فهرست سرخ قرار گرفته است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی تصریح کرد: سند مالکیت این 20 هکتار به تملک اداره حفاظت محیط زیست درآمده است، این اقدام برای نخستین بار در بوکان انجام شده و 20 هکتار از هسته مرکزی این پناهگاه حیات وحش برای پرنده نادر میش مرغ خریداری شد.

نظری خاطرنشان کرد: در بوکان بین 20 تا 30 قطعه میش مرغ مشاهده شده است که به طور عمده در زیستگاه های این پرنده در دشت حمامیان ، سه کانیان ، اینگیجه و روستای بیگ اویسی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد پناهگاه حیات وحش برای جلوگیری از انقراض میش مرغ ها در بوکان

ایجاد پناهگاه حیات وحش برای جلوگیری از انقراض میش مرغ ها در بوکان