مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 شهریور 1399 ساعت 05:302020-09-02بين الملل

بزرگترین استان جزایر سلیمان درصدد برگزاری رفراندوم استقلال است


استان بزرگ مالایتا در جزایر سلیمان رفراندوم استقلال برگزار می کندف این استان سال گذشته تصمیم دولت برای قطع روابط با تایوان و ایجاد روابط رسمی با چین را رد کرد.

- استان بزرگ مالایتا در جزایر سلیمان رفراندوم استقلال برگزار می کندف این استان سال گذشته تصمیم دولت برای قطع روابط با تایوان و ایجاد روابط رسمی با چین را رد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مالایتا که محل سکونت حدود یک چهارم از جمعیت جزایر سلیمان است، سال هاست که آرزوی تبدیل شدن به یک کشور مستقل را در سر دارد اگرچه بعید است رفراندوم استقلالش توسط دولت مرکزی در هونیارا به رسمیت شناخته شود و احتمالا منجر به تشدید اختلافات خواهد شد.

دانیل سویدانی، وزیر اول مالایتا در بیانیه ای گفت: هونیارا همچنان این استان را تحت فشار قرار داده تا چین را بپذیرد اگرچه به خوبی می داند که مالایتا این تغییر در روابط دیپلماتیک را به رسمیت نشناخته است.

وی افزود: زمان آن رسیده که مردم مالایتا ببینند که آیا هنوز می خواهند بخشی از کشوری باشند که رهبری اش دیکتاتوری شده است یا خیر.

حق تعیین سرنوشت هسته اصلی حقوق بشر است.

هیچ قدرتی نمی تواند به طور نامحدود مانع از تحقق آرزوهای هیچ گروهی شود، صرف نظر از اینکه این اقدام چقدر سخت است و چقدر زمان می برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین استان جزایر سلیمان درصدد برگزاری رفراندوم استقلال است

بزرگترین استان جزایر سلیمان درصدد برگزاری رفراندوم استقلال است