مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 شهریور 1399 ساعت 05:152020-09-02سياسي

شورای نگهبان دخالتی در قرارگاه تحول مجلس ندارد/ معاندان حاشیه سازی نکنند


عضو کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس گفت: در قرارگاه تحول مجلس برخی از حقوقدانان شورای نگهبان فقط طرف مشورت هستند که این موضوع به معنای دخالت شورای نگهبان در امور مجلس نیست.

- حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر ، در مورد ساختار قرارگاه تحول مجلس و نقش شورای نگهبان در این قرارگاه، گفت: در قرارگاه تحول مجلس برخی از حقوقدانان شورای نگهبان فقط طرف مشورت هستند که این موضوع نه تنها به معنای دخالت شورای نگهبان در امور مجلس نیست بلکه باعث اتقان در قانون نویسی نیز می شود.

وی افزود: حقوقدانان شورای نگهبان، مرکز پژوهش های مجلس و اندیشکده های خارج از مجلس فقط به عنوان مشاور در این قرارگاه در کنار نمایندگان هستند و مشورت های لازم را ارائه می دهند اما در نهایت خود نمایندگان و مجلس است که تصمیم نهایی را می گیرند.

مجلس استقلال خود را با هیچ نهادی معامله نمی کند عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس به هیچ عنوان استقلال خود را با هیچ نهادی معامله نمی کند و نهایتاً مجلس است که تصمیمات نهایی را می گیرد.

سلیمی با اشاره به فضاسازی های برخی از معاندان و جریان های سیاسی شکست خورده در انتخابات به طرح مجلس برای تحول ساختاری در پارلمان، تصریح کرد: مجلس یازدهم برای ایجاد تحول ساختاری ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای نگهبان دخالتی در قرارگاه تحول مجلس ندارد/ معاندان حاشیه سازی نکنند

شورای نگهبان دخالتی در قرارگاه تحول مجلس ندارد/ معاندان حاشیه سازی نکنند