مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 شهریور 1399 ساعت 04:152020-09-02بين الملل

همکاری قزاقستان و قرقیزستان برای حفاظت از جنگل های مشترک


قزاقستان قصد دارد با همتایان قرقیز خود توافق نامه ای در زمینه ایجاد منطقه حفاظت شده مشترک برای مراقبت و مقابله با آتش سوزی جنگل ها منعقد کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، قزاقستان و قرقیزستان توافقنامه حفاظت مشترک از جنگل های همجوار را به امضا می رسانند.

پیش نویس این توافق نامه برای بحث و بررسی عمومی در پایگاه باز اینترنتی هنجارهای حقوقی قزاقستان منتشر شده است.

بر اساس این سند، طرفین منطقه حفاظت مشترک از آتش سوزی در جنگل  و استپ را تعیین می کنند که خطی با مساحت 10 کیلومتر، در خاک هر دو کشور از خط مرز دولتی بین قزاقستان و قرقیزستان را در برمی گیرد.

نهادهای مسئول در جمهوری قزاقستان، وزارت محیط زیست، معدن و ذخایر طبیعی و استانداری ها خدمات ویژه برای حفاظت منطقه مرزی از آتش سوزی ها هستند.

نمایندگان یکی از طرفین در صورت آتش سوزی طبیعی در خاک کشور خود و وجود خطر گسترش آن به قلمرو کشور همسایه یا کشف آتش سوزی در خاک کشور همسایه سریعا به مقامات ذیربط آن کشور در این مورد اطلاع می دهند.

این توافقنامه همچنین پیش بینی می کند که اگر آتش سوزی، از قلمرو یک کشور به طرف کشور دیگر گسترش یابد، آن کشور می تواند درخواست جذب نیرو و تجهیزات آتش نشانی را از طرف مقابل که آتش سوزی از خاک آن گسترش یافته، داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری قزاقستان و قرقیزستان برای حفاظت از جنگل های مشترک

همکاری قزاقستان و قرقیزستان برای حفاظت از جنگل های مشترک