مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 شهریور 1399 ساعت 03:002020-09-01اجتماعي

فرونشست در اصفهان باید به عنوان امر ملی نگاه شود


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: لازم است که به پدیده فرونشست در این استان با توجه به ابعاد و تبعات گسترده آن به عنوان یک مساله ملی نگاه شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از ایرنا، به گفته رضا شهبازی مدیر کل دفتر بررسی مخاطرات سازمان زمین‌شناسی کشور، میزان فرونشست در دیگر نقاط کشور به هیچ وجه با استان اصفهان قابل مقایسه نیست و اصفهان بعنوان نماد فرونشست زمین در کشور شناخته می‌شود.

منصور شیشه‌فروش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استان اصفهان از سال‌های گذشته با پدیده کاهش سطح سفره‌های آب زیرزمینی و فرونشست زمین مواجه شده و توسعه بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی در 27 دشت آن ممنوع است.

وی با بیان اینکه در نقاط بحرانی مانند دشت مهیار در هر سال سطح آب‌های زیرزمینی یک متر اُفت پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: میزان فرونشست زمین در این منطقه در هر سال 13 سانتیمتر است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه پدیده فرونشست به تدریج خسارت ایجاد می‌کند، اظهار داشت: در زمان حاضر دشت‌های مختلفی مانند مهیار، بُرخوار، اصفهان، کاشان و گلپایگان تحت تاثیر این پدیده قرار گرفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرونشست در اصفهان باید به عنوان امر ملی نگاه شود

فرونشست در اصفهان باید به عنوان امر ملی نگاه شود