مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 شهریور 1399 ساعت 22:552020-09-01پزشكي

سومین سرطان شایع کودکان/علائم تومور مغزی در بچه ها


اگر چه تومور مغزی کودکان سومین سرطان شایع در بچه ها است، ولی به دلیل عدم آشنایی والدین با علائم این بیماری، اغلب زمانی به پزشک مراجعه می کنند که تومور به مرحله پیشرفته رسیده است.

- علی محمدی مقدم جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات، در گفتگو با خبرنگار مهر ، گفت: تومور مغزی کودکان دلیل مشخصی ندارد ولی زمانی شروع می شود که سلول های طبیعی دچار جهش در DNA می شوند، این جهش ها باعث می شوند سلول ها با سرعت بالاتری رشد و تقسیم شوند و پس از مدتی به تومور تبدیل می شوند.

وی تصریح کرد: علائم به ظاهر غیر مرتبط باعث می شود که آخرین مرحله مراجعه خانواده ها به متخصص مغز و اعصاب باشد، به عبارت دیگر ابتدا والدین مشکلات فرزند خود را ناشی از سرماخوردگی، گوارش و حتی بینایی و چشم می پندارند و همین امر باعث می شود که وقتی تومور به حالت تهاجمی می رسد متوجه اختلالات موجود در مغز کودک شوند.

محمدی مقدم ادامه داد: لکنت زبان، عدم تعادل، اختلال در بلع، مشکلات حافظه، مشکلات شنوایی، تغییر شخصیت یا رفتار، حرکت غیر طبیعی چشم، سردرگمی، تحریک پذیری، از دست دادن اشتها یا اختلال در تغذیه، ضعف یا از بین رفتن احساس در بازو یا پا تنها بخشی از علائم وجود تومور مغزی کودکان است و خانواده ها نباید از این موارد به سادگی بگذرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سومین سرطان شایع کودکان/علائم تومور مغزی در بچه ها

سومین سرطان شایع کودکان/علائم تومور مغزی در بچه ها