مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 شهریور 1399 ساعت 17:152020-09-01سياسي

جایگاه و ارتباط دو سویه عقل و معنویت در صحیفه سجادیه


رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به فرازهایی از صحیفه سجادیه گفت: عقل و معنویت در صحیفه جایگاه مهمی داشته و رابطه ای دو سویه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی سه شنبه شب در جریان افتتاح مجازی دهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) که در بندرعباس برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به شعار این دوره با عنوان امام سجاد (ع)، اسوه معنویت، عقلانیت و مقاومت گفت: در فرازهایی از ادعیه مختلف صحیفه سجادیه به مساله عقلانیت اشاره شده است.

وی با اشاره به فرازهایی از ادعیه صحیفه سجادیه گفت: آن حضرت در این دعا می فرماید: تَحْمَدُکَ نَفْسِی وَ لِسَانِی وَ عَقْلِی، حَمْداً یَبْلُغُ الْوَفَاءَ وَ حَقِیقَهَ الشُّکْرِ، حَمْداً یَکُونُ مَبْلَغَ رِضَاکَ عَنِّی، فَنَجِّنِی مِنْ سُخْطِکَ ، این تعبیر بسیار نورانی است که آن امام همام فرمود: جان و زبان و عقل من تو را می ستایند؛ ستایشی که بر عرصه کمال و حقیقت شکر برسد؛ ستایشی که در قلّه نهایت خشنودی تو از من باشد؛ پس مرا از خشمت نجات ده.

، حضرت نفس، زبان، و عقل را نام می برد و عقل را در کنار این دو مولفه قرار می دهد گویا عقل یک زبان گویایی است که خدا را حمد می گوید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه و ارتباط دو سویه عقل و معنویت در صحیفه سجادیه

جایگاه و ارتباط دو سویه عقل و معنویت در صحیفه سجادیه