مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 شهریور 1399 ساعت 14:552020-09-01سياسي

معدن مس سونگون جنگل های ارسباران را تهدید می کند


نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس با بیان اینکه معدن مس سونگون جنگل های ارسباران را تهدید می کند، گفت: بدهی 20 میلیارد تومانی مس سونگون باید برای احیای این جنگل ها صرف شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، الله وردی دهقانی عصر امروز سه شنبه در نشست شورای معدن آذربایجان شرقی در محل استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه معدن مس سونگون یکی از معادن آلاینده استان است، گفت: آلایندگی این معدن جنگل های ارسباران را تا 100 سال آینده نابود می کند و این در حالی بوده که محیط زیست معدن مس سونگون را از لیست آلایندگی خارج کرده است.

وی با انتقاد از اداره کل حفاظت از محیط زیست استان گفت: این معدن آلاینده است چراکه خاک و آب این منطقه را با مواد شیمیایی آلوده می کنند و مسئولان مربوطه باید با متخلفان به شدت برخورد کنند.

دهقانی با بیان اینکه آلودگی معدن مس سونگون درختان ارسباران را نابود می کند، گفت: گرد و خاک حاصل از فعالیت های معدنی بر روی برگ درختان این منطقه می نشیند و روزنه های تنفسی آنها را می بندد.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس با تاکید بر اینکه مس سونگون درآمد 12 تا 14 هزار میلیارد تومانی دارد، گفت: متأسفانه شاهدیم مبلغی از این درآمد برای حفظ و نگهداری درختان منطقه و احیای جنگل های ارسباران هزینه نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معدن مس سونگون جنگل های ارسباران را تهدید می کند

معدن مس سونگون جنگل های ارسباران را تهدید می کند