مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 شهریور 1399 ساعت 09:252020-09-01سياسي

ضرورت تعیین و ارتقای جایگاه تعاونی ها در اقتصاد کشور


رییس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان این که تقریباً نیمی از تعاونی های کشور غیرفعال یا تعطیل هستند، بیان کرد: تعاونی ها جایگاه پررنگی در اقتصاد کشور ندارند و همین موضوع باعث ایجاد نگاه دسته چندمی و گاهاً سرگرمی به این بخش شده است.

- ایسنا/یزد رییس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان این که تقریباً نیمی از تعاونی های کشور غیرفعال یا تعطیل هستند، بیان کرد: تعاونی ها جایگاه پررنگی در اقتصاد کشور ندارند و همین موضوع باعث ایجاد نگاه دسته چندمی و گاهاً سرگرمی به این بخش شده است.

سید جلیل میرمحمدی در نشست روز گذشته اتاق تعاون استان ضمن اذعان به وجود قوانین دست و پا گیر به عنوان یکی از معضلات بخش تعاون کشور که غالباً از سوی تعاونی ها عنوان می شود، گفت: البته بخش قابل توجهی از تعاونی ها نیز در حوزه کاری خود موفق نیستند و تعداد انگشت شماری از آنها را می توان موفق دانست.

وی با بیان این که 43 درصد از 198 هزار تعاونی کشور غیرفعال و تعطیل هستند، افزود: از طرفی تعاونی ها، جایگاه پررنگی در اقتصاد کشور ندارند چرا که غالباً دارای درآمد پایداری نیستند.

میرمحمدی حتی در زمینه تعاونی های گردشگری در استان گفت: به نظر می آید فعالان گردشگری از حداقل ظرفیت 10 تا 15 درصدی خود در این بخش بهره می گیرند که باید موانع فعالیت بیشتر آنها مرتع شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت تعیین و ارتقای جایگاه تعاونی ها در اقتصاد کشور

ضرورت تعیین و ارتقای جایگاه تعاونی ها در اقتصاد کشور