مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 شهریور 1399 ساعت 08:402020-09-01بين الملل

دو ملاحظه کاری مراکش برای خودداری از عادی سازی روابط با اسراییل


تصمیم مراکش برای آنکه در پی اعلام توافق عادی سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی با انجام چنین کاری مخالفت کند احتمالا در نتیجه دو ملاحظه عمده بوده است.

- تصمیم مراکش برای آنکه در پی اعلام توافق عادی سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی با انجام چنین کاری مخالفت کند احتمالا در نتیجه دو ملاحظه عمده بوده است.

نخست اینکه محمد ششم، پادشاه مراکش و کشورش به طور مداوم از توافق صلح بین این رژیم و فلسطین حمایت کرده و به این نتیجه رسیده که توافق مراکش با اسراییل به دورنمای مربوط به آن صدمه می زند.

دوم اینکه ملاحظات مربوط به سال برگزاری انتخابات در آمریکا نگذاشته که مراکش شتابزده عمل کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ادوارد ام.

گابریل، سفیر سابق آمریکا در مراکش (1997-2001) و رییس انستیتوی نیروی ضربت آمریکا برای لبنان در مطلبی در پایگاه هیل درباره خودداری مراکش از موافقت با عادی سازی روابطش با رژیم صهیونیستی نوشته است: پادشاه مراکش در 20 سال گذشته دیدگاه خود در قبال فلسطین را صراحتا گفته و از جایگاهش به عنوان رییس کمیته القدس در سازمان همکاری اسلامی برای مطرح کردن حمایت قدرتمندش از یک کشور فلسطینی استفاده کرده است.

او همزمان از داشتن روابط کامل و گرم با اسراییل ابراز حمایت کرده و به نظر می رسد با توجه اینکه مراکشی ها دومین گروه قومی بزرگ در ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو ملاحظه کاری مراکش برای خودداری از عادی سازی روابط با اسراییل

دو ملاحظه کاری مراکش برای خودداری از عادی سازی روابط با اسراییل