مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 شهریور 1399 ساعت 07:452020-09-01اجتماعي

خشکی بخشی از تالاب های فارس/ اجازه تغییر اراضی بهرام گور را نمی دهیم


مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با بیان اینکه بخش عمده ای از تالاب ها در این فصل خشک است، گفت: بیشترین آبگیری در هفت برم مشاهده شده که حدود 56 درصد از تالاب تا پایان مرداد آب داشته است و تالاب برمشور ممسنی نیز 25 نیز درصد آب دارد.

- حمید ظهرابی سه شنبه 11 شهریور در یک نشست خبری که به شکل ویدئو کنفرانسی برگزار شد، با اشاره به تاثیر خشکسالی های یک دهه گذشته فارس بر حیات وحش استان، از تاثیرگذاری اقدامات انجام شده در حفاظت از حیوانات وحشی خصوصا گونه های در معرض انقراض خبر داد و گفت: یکی از حیوانات در خطر انقراض که نسل آن در جهان منقرض شده، گورخر آسیایی است.

ظهرابی خاطرنشان کرد: این گونه در خطر انقراض حیوانی، در 2 نقطه از کشور شامل پارک ملی خارتوران شاهرود و بهرام گور نی ریز زندگی می کند و از 1300 راس این گونه حیوانی موجود در ایران، 1083 راس در فارس تحت حفاظت است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با بیان اینکه در اثر مهاجرت طبیعی تعدادی از این گونه به کرمان رفته و در قرق مردمی منصور آباد سکنی گزیده است؛ گفت: هنوز گور آسیایی در این مکان زندگی می کند و این امید وجود دارد که جمعیت بیشتری از این گونه در خطر انقراض در آن منطقه پراکنده شده و خطر انقراض به حداقل ممکن برسد؛ اما گور آسیایی همچنان در فهرست سرخ حیوانات در معرض انقراض قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکی بخشی از تالاب های فارس/ اجازه تغییر اراضی بهرام گور را نمی دهیم

خشکی بخشی از تالاب های فارس/ اجازه تغییر اراضی بهرام گور را نمی دهیم