مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 شهریور 1399 ساعت 06:502020-09-01بين الملل

باتری هایی که امکان سفر راحت به مریخ را فراهم می کنند


پژوهشگران آمریکایی، باتری های جدیدی ابداع کرده اند که می توانند با شارژ لباس های فضانوردی و مریخ نوردها، امکان سفر راحت تر به مریخ را فراهم کنند.

- پژوهشگران آمریکایی، باتری های جدیدی ابداع کرده اند که می توانند با شارژ لباس های فضانوردی و مریخ نوردها، امکان سفر راحت تر به مریخ را فراهم کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیوزاستند، پژوهشگران دانشگاه کلمسون (Clemson University) آمریکا در بررسی جدید خود که با بودجه ناسا انجام شده است، تلاش کرده اند تا باتری هایی سبک تر و با قابلیت شارژ بیشتر ارائه دهند که می توانند لباس های فضانوردی و حتی مریخ نوردها را شارژ کنند.

راماکریشنا پودیلا (Ramakrishna Podila)، از پژوهشگران این پروژه گفت: شاید این باتری های جدید به زودی در ماهواره های آمریکا به کار بروند.

وی افزود: بیشتر ماهواره ها قدرت خود را از خورشید می گیرند اما ماهواره ها باید بتوانند انرژی را برای زمانی که در سایه زمین قرار می گیرند، ذخیره کنند.

ما باید باتری هایی بسازیم که تا حد امکان سبک باشند زیرا هر چه وزن ماهواره بیشتر شود، هزینه ماموریت نیز افزایش خواهد یافت.

این گروه پژوهشی در کار خود، از سیلیکون استفاده کردند که شارژ بیشتری جمع آوری می کند؛ بدین ترتیب می توان انرژی را در سلول های سبک تری ذخیره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باتری هایی که امکان سفر راحت به مریخ را فراهم می کنند

باتری هایی که امکان سفر راحت به مریخ را فراهم می کنند