مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 شهریور 1399 ساعت 04:452020-09-01اقتصادي

میزان صادرات از مرزهای کردستان به لحاظ ریالی 18 درصد افزایش یافت


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه میزان صادرات از مرزهای استان به لحاظ ریالی 18 درصد افزایش یافت، گفت: 83 درصد از صادرات از طریق مرز باشماق انجام می شود.

- محمد دره وزمی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، با بیان اینکه در چهار ماهه امسال بیش از 30 میلیون تن کالا به ارزش 8 میلیارد دلار صادر شده است، اظهار کرد: میزان صادرات کشور در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد کاهش داشته است.

وی کشورهای هدف صادرات را چین با 28 درصد، عراق 23 درصد، امارات 14 درصد، افغانستان هشت درصد و ترکیه پنج درصد عنوان کرد و افزود: عملکرد صادراتی کشور در چهار ماهه اول بر اساس برنامه هدف 64 درصد بوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: در چهار ماهه اول امسال در استان کردستان 685 هزار تن صادرات انجام شده که به لحاظ وزنی 68 درصد نسبت به مدت زمان مشابه افزایش دارد.

دره وزمی از افزایش 18 درصدی صادرات استان به لحاظ ریالی نیز خبر داد و یادآور شد: 83 درصد از صادرات استان از طریق مرز باشماق، یک درصد از طریق سنندج و مابقی از طریق مرز سیرانبند صورت گرفته است.

وی بیان کرد: 99 درصد صادرات استان کردستان به اقلیم کردستان عراق انجام می گیرد که شامل اقلامی همچون هندوانه، گوجه فرنگی، سیب، تخم مرغ و پرتقال بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان صادرات از مرزهای کردستان به لحاظ ریالی 18 درصد افزایش یافت

میزان صادرات از مرزهای کردستان به لحاظ ریالی 18 درصد افزایش یافت