مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 شهریور 1399 ساعت 01:402020-08-31فرهنگي

«ای ساقی لب تشنگان» از احمدیان تا بنی فاطمه


محرم فصل مشترک ما ایرانی هاست، از هر قشری از هر صنفی و از سن و سالی همه دور هم جمع می شوند و به یاد قتیل سال 61 دشت کربلا اشک می ریزند و نوحه می کنند؛ - محمد احمدیان از مداحان قدیمی دهه 40 است که تسلط به ردیف های موسیقی و بکار بردن آن ها در اجراهایش از ویژگی های بارز است.

گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو : محرم فصل مشترک ما ایرانی هاست، از هر قشری از هر صنفی و از سن و سالی همه دور هم جمع می شوند و به یاد قتیل سال 61 دشت کربلا اشک می ریزند و نوحه می کنند؛ و بالاتر از این می توان گفت که از هر مذهب و آیینی پای کار دستگاه اعظم سیدالشهدا علیه السلام می آیند، دستگاهی که نزدیک به 14 قرن است، سال به سال بر رونق آن افزوده شده است.

یکی از مهم ترین ویژگی های مداحی های خاطره انگیز داشتن شعرهای ناب و تاثیرگذاری است که آن زمان هر مستمعی را تحت تاثیر قرار می داد، شعرهای پرمعنایی که متاسفانه چند سالی است با ورود سبک های جدید مداحی به شدت تنزل پیدا کرده است که مجال پرداختن به این موضوع در این خبر نمیگنجد.

به همین بهانه مرکز رسانه ای آستان قدس رضوی، به انتشار بازخوانی های مداحی های قدیمی و خاطره انگیز پرداخته است، مداحی هایی که با آن هاخاطرات زیبایی برای مستمعین رقم خورده است، که همزمان با ایام دهه نخست محرم برخی مداحی های خاطره انگیز به شکل متفاوتی با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ای ساقی لب تشنگان» از احمدیان تا بنی فاطمه

«ای ساقی لب تشنگان» از احمدیان تا بنی فاطمه