مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 شهریور 1399 ساعت 12:252020-08-31سياسي

کاروان عاشقی در دل کوه های اولسبلانگاه


در سراسر مسیر سبز و درهم تنیده اولسبلانگاه که قدم می گذاشتی نوای دل نشین یا حسین (ع) بود که در بین کوه ها انعکاس پیدا می کرد و صحنه ای عاشورایی رقم زده بود مردمانی که چشم به قطار خودروهای حامل پرچم های حسینی دوخته بودند عاشقانی که با هزینه شخصی و با .

- هیئت همدلی خبرگزاری فارس - ماسال، امیر محمد تقی زاده؛ محرم سال 1399 نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران خواهد بود، عشق و ارادت مردم ایران به اهل بیت (ع) آن قدر عمیق است که نه زور رضاخانی و نه ویروس کرونا که همه چیز را تحت تأثیر خود قرار داد نتوانست جلوی عشق مردم به امامشان را بگیرد، مردم ماسال نیز که هرسال عاشقانه همراه دسته های عزاداری پروانه وار به دور گلزار شهدای شهرستان می گشتند امسال با ابلاغ دستورالعمل های بهداشتی از جابجایی دسته ها منع شدند.

ماسال شهری در غرب استان گیلان است که با بافت قدیمی و مردمی سنتی در کوهپایه رشته کوه های طالش قرار دارد مردم ماسال که امسال با محدودیت مواجه شدند نتوانستند از دوری عزای حسین (ع) تاب بیاورند و با تغییر سبک عزاداری جلوه ای خاص به شهر بخشیدند.

یکی از اتفاقات جالب محرم امسال در ماسال راه اندازی کاروان عزاداری بود این حرکت نمادین جدای از نشر شعائر حسینی به عنوان یک کار تمیز فرهنگی قابل ستایش است   چند سالی است ییلاقات زیبا و بکر شهرستان ماسال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاروان عاشقی در دل کوه های اولسبلانگاه

کاروان عاشقی در دل کوه های اولسبلانگاه