مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 شهریور 1399 ساعت 09:252020-08-31اجتماعي

اطلس هوایی و اقلیم شناسی استان فارس تهیه شد


رییس دفتر فن آوری های نوین سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: اطلس هوا و اقلیم شناسی استان فارس به عنوان یک مجموعه مرجع در حوزه هوا و اقلیم شناسی کشاورزی تهیه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، حسین صحراییان جهرمی با اشاره به اینکه اطلس مذکور شامل نقشه های هم مقدار آب و هوایی (هم دما، هم رطوبت، هم بارش و …) است، تصریح کرد: رسم نقشه های هم مقدار آب و هوایی این امکان را در اختیار کاربر قرار می دهد تا بتواند به سهولت و آسانی یک دید کلی از شرایط آب و هوایی منطقه داشته باشد، اطلاعات اولیه مورد نیاز خود را استخراج و شرایط آب و هوایی مناطق مختلف را با یکدیگر مقایسه کند.

وی با بیان اینکه ارائه اینچنین اطلاعاتی در جداول فضای بسیار بیشتری را اشغال کرده است و دسترسی و دریافت داده ها را با مشکل رو به رو می کند، بیان کرد: از سوی دیگر بسیاری از کاربران توانایی استفاده از آمار خام را ندارند، در حالی که کار با نقشه برای تمامی کاربران با سهولت همراه است.

همچنین مقایسه میان مناطق مختلف تنها با صرف نگاه کردن به داده ها چندان میسر نمی شود، که رسم نقشه های همقدار این امر را مسیر می سازد.

صحراییان جهرمی، به موقعیت جغرافیایی استان فارس نیز اشاره کرد و افزود: این استان به طور تقریبی بین مدارهای 27 و 32 در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اطلس هوایی و اقلیم شناسی استان فارس تهیه شد

اطلس هوایی و اقلیم شناسی استان فارس تهیه شد