مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 شهریور 1399 ساعت 07:552020-08-31ورزشي

مجالس روضه در حسینیه ایران شناسنامه دار می شوند


مسئول دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران از اجرای طرح مصباح الهدی در یزد خبر داد و گفت: در قالب این طرح، مجالس روضه یزد شناسنامه دارمی شوند.

- سیدحسن حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در مرحله اول اجرای این طرح در سطح استان، روضه های شهر یزد شناسنامه دار خواهند شد و تاکنون نیز هزار و 100 روضه شناسایی و شناسنامه دار شده اند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود تعداد روضه های سطح شهر یزد به 2 هزار مورد برسد، عنوان کرد: در مرحله بعد تمام روضه های سطح استان شناسایی و شناسنامه دار خواهند شد.

حسینی بیان کرد: روضه های شهر یزد بخشی از شناسنامه هویتی فرهنگی و اجتماعی شهر هستند که باید در حفظ و حراست آنها کوشید ضمن اینکه کارکرد روضه ها فقط عزاداری نیست بلکه بسیاری از آنها منشأ بسیاری از کارهای خیر و عامل المنفعه نظیر ساخت مراکز علمی، مرکزی، درمانی، پژوهشی، ورزشی و فرهنگی بوده و هستند.

وی با اشاره به اینکه روضه های متفاوتی در یزد وجود دارد که در نوع خود بی نظیر است، یادآور شد: از جمله آنها می توان به روضه ای که در 365 روز سال دایر است یا روضه های با سابقه خانه امام حسینی ها، خانه اصفهانی ها، خانه حاتم پور و … اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجالس روضه در حسینیه ایران شناسنامه دار می شوند

مجالس روضه در حسینیه ایران شناسنامه دار می شوند