مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 شهریور 1399 ساعت 07:252020-08-31اجتماعي

شناسایی 150 اثر باستانی در روند تهیه نقشه باستان شناسی دشت مرودشت


فصل سوم بررسی و شناسایی دشت مرودشت که به منظور تهیه نقشه باستان شناسی شهرستان آغاز شده، در برگیرنده حریم درجه سه مجموعه جهانی تخت جمشید و شهرستان مرودشت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، وحید بارانی کارشناس گروه باستان شناسی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید و سرپرست بررسی تهیه نقشه باستان شناسی دشت مرودشت امروز دوشنبه با اعلام این خبر گفت: با توجه به فصول گذشته در این بررسی تعداد 402 محوطه ها در دشت میان کوهی این حوزه در حریم یک و دو مجموعه جهانی تخت جمشید بررسی و گزارش هر کدام جداگانه ارائه شده است.

وی از مهمترین اهداف گروه باستان شناسی در این حوزه را، بررسی و شناسایی، شناخت کلی توالی گاه نگاری، تهیه نقشه باستان شناسی دشت مرودشت و جمع آوری داده های باستان شناسی (سفال، ابزار سنگی و…) به منظور تکمیل بانک اطلاعاتی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید اعلام کرد.

این باستان شناس خاطرنشان کرد :با توجه به پراکنش فراوان محوطه های باستانی در دشت مرودشت، با تهیه نقشه های GIS و نیز پیوست این نقشه ها به یکدیگر می توان اقدام به تهیه یک نقشه منسجم باستان شناسی نمود که در نتیجه به شناخت بهتر و بیشتر الگوهای استقراری در این ناحیه منجر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 150 اثر باستانی در روند تهیه نقشه باستان شناسی دشت مرودشت

شناسایی 150 اثر باستانی در روند تهیه نقشه باستان شناسی دشت مرودشت