مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 شهریور 1399 ساعت 07:002020-08-31اقتصادي

چهار احتمال برای آینده اقتصاد ایران


مسعود نیلی و علی ابراهیم نژاد به ارزیابی طرح گشایش اقتصادی پرداخته اند و نشان داده اند اجرای این طرح با فرض تحریم ها یا نبود تحریم ها و قیمت گذاری دستوری و غیر دستوری چه آورده و تبعاتی برای اقتصاد ایران دارد.

- جی پلاس، این اقتصاددانان با اشاره به اینکه مساله کسری بودجه بزرگ ترین تصمیم سیاسی و اقتصادی برای نظام تصمیم گیری محسوب می شود نوشته اند: شرایط به گونه ای است که راه حل معجزه آسا و بدون هزینه ای وجود ندارد و به بیان دیگر، متاسفانه همه تصمیمات بد هستند.

آنچه مهم است مقایسه یک تصمیم بد با دیگر تصمیمات بد است.

این دو اقتصاددان ابتدا به مرور راه های تامین کسری بودجه پرداخته و با هزینه-فایده این روش ها پیش فروش منابع درآمدی آتی دولت و به طور خاص، پیش فروش نفت را شاید به عنوان تنها یا یکی از بسیار معدود گزینه های قابل بررسی در شرایط محیطی داده شده در ذهن دولتمردان دانسته اند.

این دو استاد دانشگاه در ارزیابی طرح پیش فروش نفت به سه ابهام از سوی منتقدان اشاره و تاکید کرده اند پاسخ به این ابهامات نیازمند روشن شدن دو سئوال است؛تحریم ها می ماند یا برداشته می شود و قیمت گذاری اوراق در بازار انجام می شود یا از سوی دولت؟بر اساس این دو سئوال چهار حالت ترسیم شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهار احتمال برای آینده اقتصاد ایران

چهار احتمال برای آینده اقتصاد ایران