مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 شهریور 1399 ساعت 05:502020-08-31اقتصادي

اوراسیا فرصتی برای توسعه صنعت گل و گیاه در گیلان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، امروزه صنعت تولید گل و گیاهان زینتی به یکی از سودآورترین صنایع تبدیل شده است؛ به طوری که سالانه میلیاردها دلار سود نصیب کشورهای عمده تولیدکننده گل و گیاهان زینتی می شود.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان، بر اساس آمار سال 92 تولید گل و گیاهان زینتی فضای آزاد از 237 هکتار در پایان سال 98 به 723 هکتار رسیده و این نشان می دهد استان در این زمینه شاهد رشد سه برابری بوده است.

مسعود الماسی می گوید در گیلان در سال 92 سالانه 16 میلیون و 600 هزار اصله - شاخه در این استان گل و گیاهان زینتی فضای آزاد تولید می شده اما در سال 98 به 26 میلیون و 800 هزار اصله -شاخه رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان همچنین بیان کرده که آمار سطح گلخانه ها در سال 92، 28.

5 هکتار بوده که در سال 98 به 84 هکتار با تولید 12 میلیون گل شاخه بریده، آپارتمانی گل دار، برگ زینتی، فصلی و نشایی رسیده است.

افزایش تولید گل در فضای آزاد گیلان گرچه شاهد رشد سه برابری طی هفت سال اخیر رسیده اما به صادرات این محصول با توجه به مزیت هایی که در گیلان وجود دارد، غفلت می شود.

گیلان با داشتن بنادر و مناطق آزاد تجاری همچون بندر انزلی، کاسپین و آستارا در کنار پیوستن به میز اوراسیا برای تجارت فرصت خوبی برای صادرات محصولات گل های زینتی هست و باید این مهم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوراسیا فرصتی برای توسعه صنعت گل و گیاه در گیلان

اوراسیا فرصتی برای توسعه صنعت گل و گیاه در گیلان