مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 شهریور 1399 ساعت 04:052020-08-31سياسي

شیعیانی که برای ذکر «حسین(ع)» گلوله می خورند/ آتشی که خاموش نشد


کارگردان «از خون جُون» با اشاره به روایت این مستند از مجلس عزای سیدالشهدا(ع) در نیجریه، تأکید کرد پس از کشتار شیعیان در این کشور، این مستند تنها سند تصویری از برخی عزاداران این مجلس است! - کارگردان از خون جُون با اشاره به روایت این مستند از مجلس عزای سیدالشهدا(ع) در نیجریه، تأکید کرد پس از کشتار شیعیان در این کشور، این مستند تنها سند تصویری از برخی عزاداران این مجلس است! مجتبی رضوانی کارگردان مستند 2 قسمتی از خون جون که در ایام در گفتگو با مهر درباره تجربه ساخت این مستند گفت: مستند از خون جون در کشور نیجریه و درباره شیعیان این کشور ساخته شده است.

ساخت این مستند برمی گردد به سال 1385 که با سوژه شیعیان نیجریه و جنبش شیعی گسترده ای که در این منطقه شکل گرفته است، آشنا شدم.

وی بیان کرد: ساخت این مستند در سال 1391 آغاز شد و در شهرهای زاریا، کانو، لگس و ابوجا تصویربرداری شده و مخاطب شیعه می تواند با مشترکات بسیاری در این فیلم روبرو شود که از جمله آن می توان به آیین عزاداری عاشورا اشاره کرد.

این مستندساز توضیح داد: یکی از بزرگ ترین دسته های عزاداری جهان در کشور نیجریه قرار دارد چرا که شیعیان از همه شهرهای نیجریه در شهر زاریا جمع می شوند و برای امام حسین (ع) عزادارای می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیعیانی که برای ذکر «حسین(ع)» گلوله می خورند/ آتشی که خاموش نشد

شیعیانی که برای ذکر «حسین(ع)» گلوله می خورند/ آتشی که خاموش نشد