مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 شهریور 1399 ساعت 04:052020-08-31پزشكي

ذخیره خون بندناف برای درمان 100 نوع بیماری


سرپرست مرکز خون بند ناف موسسه رویان استان بوشهر گفت: سلول های بنیادی خون بند ناف از کاربردی ترین منابع برای درمان و بازسازی بافت بدن محسوب می شود که به گفته متخصصان و کارشناسان پتانسیل درمان صد نوع بیماری را دارند.

- ایسنا/بوشهر سرپرست مرکز خون بند ناف موسسه رویان استان بوشهر گفت: سلول های بنیادی خون بند ناف از کاربردی ترین منابع برای درمان و بازسازی بافت بدن محسوب می شود که به گفته متخصصان و کارشناسان پتانسیل درمان صد نوع بیماری را دارند.

علیرضا چم کوری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اهمیت سلول های بنیادی عنوان کرد: هم اکنون و در ایران بیماری هایی که مانند انواع سرطان خون، تالاسمی، کم خونی ها مانند آنمی آپلاستیک (Aplastic anemia) و.

منشا خونی دارند با استفاده از این ظرفیت درمان می شوند.

وی افزود: دفتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان در استان بوشهر در 22 فروردین سال 97 افتتاح و با سه نیرو کار خود را شروع کرد و در ادامه با همکاری بیش از 15 ماما و 20 متخصص از بهترین متخصصان زنان استان بوشهر جمع آوری نمونه ها انجام شد.

سرپرست مرکز خون بندناف موسسه رویان بوشهر اظهار کرد: خوشبختانه نمونه گیری دفتر بوشهر با بهترین حالت ممکن در سطح کشور و با 18 نمونه کار خود را شروع کرد و بحمدالله تا به امروز نزدیک به 800 نمونه از استان جمع آوری و ذخیره شده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره خون بندناف برای درمان 100 نوع بیماری

ذخیره خون بندناف برای درمان 100 نوع بیماری